Læring - inklusiv trivsel?
Vurdering:
Samlet vurdering:
"Inklusion i folkeskolen. Til gavn for hvem?" er en velskrevet bog, krydret med talrige eksempler, der giver en nuanceret indsigt i en folkeskolelærers hverdag og udfordringer, - især efter indførelse af den nye skolereform med inklusion som en af grundpillerne.
Pia Hardenbergs præsentation af emnet er overbevisende og tankevækkende.
Hun nøjes ikke med at fortælle om det der ikke fungerer og hvorfor, men fremlægger løsningsmuligheder så inklusion kan blive til noget positivt i den danske folkeskole, hvis altså de involverede parter får fred og ro fra politikerne til at indarbejde de forskellige procedurer.
Jeg sidder tilbage med en masse aha-oplevelser og en mere klart defineret respekt for folkeskolens lærere.
Et ekstra plus er omtalen af EHS (elektrohypersensitivitet) på side 288-290, som en sandsynlig påvirkning af børns adfærd.
Så jeg når op på 6 kongekroner ialt.