Trivialiteternes kirkegård
Vurdering:
Samlet vurdering:
Dette er ikke en anbefaling - nedenstående anbefalere kender højst sandsynligt skuespilleren selv. Læs kun videre, hvis du er interesseret i, hvorfor du ikke skal til Asterions Hus.
For det var direkte ubehageligt at blive bortført til Refshaleøen denne vinteraften. Efter den pinlige opførsel, der blev til en opløsning, var man fanget, eftersom bussen tilbage til Christianshavn Torv først kørte, når der var sludret færdig med teaterflokken - eller omvendt. Det startede ellers lovende uden for salen med en pirrende installation af personlige ejendele og en opfindsom in medias res-interaktion.
Der er da også hele tre krediteret som sceniske konsulenter, men det ændrer ikke ved, at mange ting slet ikke fungerer. Hvor er det kritiske modspil, der rejser spørgsmålet om relevans i et større perspektiv end navlen?
Tilde Knudsen er en til dels dygtig danser. Selve forestillingen var en pinlig rodebunke af åbne skuffer uden indhold og en fuldstændig løs tråd, der trevlede mere og mere, efter instruktøren havde friet til premieren, som vi fik fortalt en af de gange, hvor skuespilleren faldt ud af sit stykke. Et eneste sted var fortællingen ved at blive interessant, men vi blev forment adgang forbudt, eftersom det var blevet for privat. Der blev da også flere gange talt, henvist og inddraget relationer blandt publikum, hvilket ekskluderede resten yderligere.
"Vi bliver klogere på os selv og hinanden" er falsk markedsføring, og hvis "kunstneren" skulle erkende noget, er det forhåbentligt, at dette stykke ikke burde vises for hverken (stats)penge eller andre end bekendte. Man må håbe, at der i det mindste bliver betalt kodaafgift for den brugte musik. Øv.